Tootfinder

Opt-in global Mastodon full text search. Join the index!

No exact results. Similar results found.
@burger_jaap@mastodon.social
2024-04-16 09:49:12

Perhaps the most interesting article I've read on Europe's efforts to decarbonise road transport, the controversy over electrification, the proposed alternatives, Chinese manufacturing and a way forward for Europe.
(article in French, screenshots translated with DeepL)

Introduction

To decarbonise the transport sector to the level required by European commitments and climate requirements, the electrification of the vehicle fleet is not the only answer. Other means will obviously contribute, which may prove less complex to implement, socially less painful and just as useful in environmental terms. Whichever scenario is chosen, these will have to be implemented: further developing the quantity and quality of public transport (rail, high-frequency express coache…
Technological/energy options other than the pure electrification of vehicles could also contribute to the decarbonisation of mobility. These include alternative fuels such as biogas, agrofuels and carbon-free hydrogen. However, at this stage, they are clearly less efficient in both energy and environmental terms. Nor are they generally economically viable without significant and ongoing government support to develop or maintain their use. What's more, the volumes available for these alternative…
@Jackobli@mastodon.social
2024-03-14 17:28:37

Gemäss dem FDP-Schilliger sollte man #Tempo 30 verbieten und wohl am Besten den Vortritt der #Fussgänger und Fussgängerinnen am Zebra-Streifen auch gleich.
Oder die Zebra-Streifen, dann gibt es dort gar keine Verletzen mehr.

Screenshot SRF:

Die Beratungsstelle für Unfallverhütung (BFU) zeigte sich besorgt über die negative Entwicklung, insbesondere bei den Schwerverletzten. Diese Zahl sei auf dem höchsten Stand seit zehn Jahren, während die Zahl der Getöteten auf hohem Niveau stagniere. Dieses ernstzunehmende Signal verlange von allen Akteuren der Strassensicherheit, dass sie zusammenarbeiten würden, um den Trend umzukehren.
@der_raddler@dresden.network
2024-02-05 08:41:35

Auch spannend: Nicht nur das Aufbringen von Markierungen auf der Fahrbahn des Blauen Wunders ist wetterabhängig, sondern auch das Anschrauben von Tempo 30-Schildern auf der #Bürgerstraße

Screenshot der verlinkten Anfrage. Text: „Wann ist mit der Umsetzung der VAG und der Aufstellung der Verkehrszeichen zu rechnen?"
 Die Aufstellung der Zeichen 274-30 StVO („Zulässige Höchstgeschwindigkeit 30 km/h") Im Zuge der Bürgerstraße erfolgt umgehend, jedoch kann aktuell aufgrund der derzeitigen Wettersituation kein genauer Umsetzungszeltpunkt genannt werden.
@DodoTheDev@front-end.social
2024-03-19 21:38:36

Part two of trying to help my mother-in-law apply for a home in modern times:
Quick "form" asking for basic details along with uploading proof of address, income and ID. It looks good enough, but when you click "upload documents" nothing happens. After agreeing to T&C's, we hit submit and get an angry red box "please upload your documents". We hit upload documents, then submit, same thing. 45 mins, 2 devices, three browsers and who knows how many t…

@Jackobli@mastodon.social
2024-03-14 17:28:37

Gemäss dem FDP-Schilliger sollte man #Tempo 30 verbieten und wohl am Besten den Vortritt der #Fussgänger und Fussgängerinnen am Zebra-Streifen auch gleich.
Oder die Zebra-Streifen, dann gibt es dort gar keine Verletzen mehr.

Screenshot SRF:

Die Beratungsstelle für Unfallverhütung (BFU) zeigte sich besorgt über die negative Entwicklung, insbesondere bei den Schwerverletzten. Diese Zahl sei auf dem höchsten Stand seit zehn Jahren, während die Zahl der Getöteten auf hohem Niveau stagniere. Dieses ernstzunehmende Signal verlange von allen Akteuren der Strassensicherheit, dass sie zusammenarbeiten würden, um den Trend umzukehren.
@arXiv_statME_bot@mastoxiv.page
2024-03-07 07:21:38

Understanding and avoiding the "weights of regression": Heterogeneous effects, misspecification, and longstanding solutions
Chad Hazlett, Tanvi Shinkre
arxiv.org/abs/2403.03299